Google Drive perfect voor MKB data opslag in de cloud

23 mei 2012

Het is eindelijk mogelijk om optimaal gebruik te maken van de enorme opslag capaciteiten van Google. Dit kon uiteraard al wel langer maar het is nu een officiële dienst voor het publiek: Google Drive. Google experimenteerde al een tijd met het beschikbaar stellen van opslagruimte in de cloud. Voorheen heette dit Google Docs dat voornamelijk bedoeld was om in je browser Word, Excel en PowerPoint documenten te maken, zonder dat je hiervoor dure Microsoft licenties voor nodig hebt. Inmiddels kan je veel meer verschillende soorten documenten bewerken en bekijken met deze online dienst.

Het is nu mogelijk om al je documenten makkelijk te synchroniseren met je documenten op je computer of mobiele apparaten (iPhone, Android, Windows Phone). Maar het wordt nog beter: je kunt documenten makkelijk delen en tegelijkertijd werken aan hetzelfde document. Dit kan ook als je niet online bent (bijvoorbeeld onderweg in de trein of vliegtuig) want zodra je weer een internetverbinding hebt gaat Google Drive voor je controleren welke wijzigingen mogelijk overlappen met je collega.

Wij gebruiken deze dienst voor al onze documenten, maar hebben inmiddels ook klanten die we voor het eerst er kennis mee laten maken. Ideaal voor MKB bedrijven want het is flexibel en de eerste 5 Gb opslagruimte is gratis (zie hieronder de prijzen voor meer opslag ruimte).

Google Drive website

Cloud Connect voor Microsoft Office (alleen beschikbaar voor Windows gebruikers)

Meer informatie over toepassingen van Google Drive:

Instellen van offline toegang tot je documenten

Kosten upgrade van opslagruimte:

  • 5GB – Free
  • 25GB – $2.49
  • 100GB – $4.99
  • 200GB – $9.99
  • 400GB – $19.99
  • 1TB – $49.99
  • 2TB – $99.99
  • 4TB – $199.99
  • 8TB – $399.99
  • 16TB – $799.99

you're currently offline